Найкращий компроміс світу

10 січня 2020 АвтоДіло
Share Button
Альфа Ромео
Не знаю, який несусвітний дурень придумав поняття «досконала краса». Зрозумійте мене правильно – не ота, що абсолютна, безальтернативна, захоплююча подих та збиваюча з ніг – а саме досконала. Себто – бездоганна, іншими словами. Без найменшої плямочки і ямочки.

Бездоганна краса

Така краса не є живою – вона не квітне разом з весною та не вкривається золото-червоними кольорами осені. Вона біла, як мармур, і холодна, як мармур, який, на додачу, запхали під скляний ковпак, з-під якого потім викачали повітря.

Це не можна називати красою, а якщо хтось при вас так скаже – тікайте, бо це стовідсотково маніяк, який убиває, бальзамує своїх жертв, потім гримує їх і милується довгими зимовими вечорами на справу своїх рук, заховану в морозилку. І це як мінімум, бо може він при цьому ще й на додачу з мамою живе, у свої 50 років.

TVR Griffith

Знаєте, коли починається розмова про досконалість – ніколи мова не йде про британців. Британці – це не про досконалість. Це про гульбас, паби, пиво пінтами, віскі ґалонами, стиль, швидкість і брутальну силу.

Renault Alpine

Ані також про французів, безтурботність яких, за масштабами, дорівнює лише їх егоцентризму.

І навіть не про шведів, які тепер технічно китайці, бо і вони недосконалі, з огляду, як кажуть, на електроніку.

Але от куди точно не варто ходити за бездоганністю – так це до італійців.

Італія – це країна гарного життя, зручності існування, любові, пристрасті, мистецтва, краси, інженерії епохи Відродження та прекрасної антропоцентричної філософії тієї ж епохи.

Червоне, біле та зелене – як прапор

А тому, нереально, щоб настільки складний механізм щастя працював без допусків і люфтів. Це технічно неможливо – він зламається.

Тож ці допуски і люфти в італійському всьому.

У їжі, де немає чіткої рецептури (хіба що отої, що вручну написаної прабабусею та яка передається династіями);

Прекрасна необов’язковість Італії

У законодавстві, якого італійці дотримуються лише тоді, коли воно їх не дратує;

У відкритості і теплоті людей – від Туріну до Неаполя;

У повсякденному житті, де невблаганні правила існують лише для визначення часу, після якого капучіно п’ють тільки туристи…

… і звичайно ж цей неймовірний шарм небездоганності, вповні втілений у італійських автомобілях.

Alfa Romeo 1750 GTV (1968 рік)

Італійська машина – насамперед жива, а живе не буває бездоганним. Тому, якщо вам в руки потрапила бездоганна італійська машина, типу рівня ідеальності «сина маминої подруги» – то вийдіть з неї чимскоріш бо, швидше за все, це якась китайська підробка або – що значно гірше – німецька.

Враховуючи все це, тим неймовірніше було для мене опинитись в італійській машині, у якій, при всій оцій Італії, яка перла з кожного міліметра, мені довелось постаратись аби узріти в ній небездоганності.

А, отже, Пані та Панове, узріть – Alfa Romeo Stelvio.

Alfa Romeo Stelvio

Ідея з біса красивого і динамічного (не на папері, а на дорозі) кросовера не є новою. Автовиробники пробували й раніше уже таке видати – ну типу там Audi Q8 з шильдиками Lamborghini Urus.

Пристрасть у вигляді автомобіля

А однак, створити правильний кросовер вдалось далеко не у всіх. Не буду тратити ваш час, описуючи красу італійського дизайну кузова, бо це непотрібна і марна робота, позаяк не буває негарного італійського автомобіля – і Стельвіо тут не виняток.

Він прекрасний, довершений і йому би ще колеса більшого радіусу, для повної картини, але – по-перше вони якраз такі, які тут треба, а по-друге: ми ж памятаємо про небездоганність.

Казати, що Альфа Ромео красива машина – це те саме, що стверджувати очевидні речі, як ото мокрість води, смачність борщу та безглуздість демократії, за наявності ідеальної альтернативи у вигляді конституційної монархії.

Ласкаво просимо

Неочевидні сюрпризи тут зовсім в іншому та розпочинаються значно раніше, аніж ви навіть рушите з місця – а саме з моменту відчинення дверей.

Ні, ну я й раніше бачив фотодатчики, які розблоковують машину, досить вам взятись за клямку дверей – але я ніколи не бачив такого в Альфі.

Класична Альфа

Класична Альфа – це була з біса красива і динамічна машина, проте з дуже специфічним інтер’єром на любителя – і вже точно ніколи не заморочувалась на цих сибаритських цяцьках.

Тому другий сюрприз вас чекає за дверима. Там ЗРУЧНО.

Зручно

Там настільки зручно, як у хаті в італійському містечку, куди ви приїхали на два дні на вихідні, а вже ввечері першого дня у вас враження, що ви тут і народились, а думка, що післязавтра треба їхати кудись «додому» викликає у вас тривогу і бажання випити.

Гарно

Салон Стельвіо – і тут я буду максимально чесним – ІДЕАЛЬНИЙ. Все зручно, екрани не дратують безглуздими кольорами і тішать дивовижною чіткістю зображення, управління медіа – під пальцями, управління екраном – під пальцями, ну і здогадайтесь де управління режимами їзди.

Дефлектори ззаду

Тут немає нічого зайвого, а все потрібне – доступне у найпростіший спосіб, з можливих. Сидіння – м’які і приємні, дуже красиві, з логотипом Альфи на підголовнику – щоправда у стандарті (не спорт-версії) не надто дають бокової підтримки у поворотах, але це з головою компенсується їх комфортом.

Неймовірно гарні круглі дефлектори повітря максимально зручні у використанні, а наявність таких для задніх пасажирів додає машині ще шарму.

Ідеальне кермо

Сповна насолодившись царством алюмінію, шкіри і дерева, абсолютно нетрадиційним для італійської машини, ви врешті беретесь за кермо – чудове, зручне, невелике і дуже ергономічне – натискаєте на кнопку START, яка знаходиться на кермі та Стельвіо з басовитим вуркотом прокидається.

Прокидається, акуратно підсуває вперед до керма ваше сидіння (відсунуте назад при посадці, для зручності), і каже вам щоб ви були обережні на дорозі – готове втілювати ваші мрії.

А для початку матеріалізації мрій, вам необхідно перемикачик режимів їзди DNA виставити у D (dynamic), переконатись, що метрів з двісті перед вами нікого нема і – натиснути педаль.

Динамічний режим. Середній – блакитний, ЕСО – зелений

І от саме в цей момент ви нарешті зрозумієте, що у вас в руках…

Коли ви стартуєте і «простий» середньорозмірний італійський кросовер втискає вас у сидіння, добиваючи до сотні за 5.6 секунд…

Неймовірна грація руху

А невдовзі вас наздоганяє розуміння, що кермо у вас в руках – воно ж не тільки неймовірно гарне і зручне – а за інформативністю і чіткістю вдуває всім, які ви бачили за життя, за винятком того випадку, якщо ви живете в Абу Дабі, а вартість вашого автопарку дорівнює річному бюджету України.

Згодом, коли вас уже попустить від адреналіну, спробуйте й інші режими – тільки не той, що «А» і світиться зеленим на екрані, а в інших машинах зветься ЕСО. Вмикати такий в Альфа Ромео – це злочин проти італійського народу, культури, цивілізації та історії.

«Звичайний» міський кросовер

Ви, з подивом зрозумієте, що Стельвіо, яка щойно була диким звіром, з легкістю перетворюється на сімейний кросовер на щодень, яким можна без зайвих витрат бензину кататись по справах, ігнорувати нерівності дороги, паркуватись на невеликому місці та просто насолоджуватись життям.

До речі, про паркуватись. Окрім парктроніків – тут ще є оці всі радари, які відслідковують сліпі зони. Вони не дадуть вам, здаючи задом, втулити когось неуважного, а якщо ви на трасі занадто близько під’їдете до авто попереду – почнуть на вас кричати, як італійська Мамма, яка завжди дбає про свою недостатньо розумну дитину, безвідносно до віку дитини.

Стельвіо – це унікальне явище… Для людини у якої немає гаража на п’ять машин і відповідного бюджету – це мабуть ультимативний вибір. Він чарівним чином перетворюється з сімейного кросовера у спорткар – і навпаки. Він задовільняє всі ваші потреби і не створює ані найменших незручностей. Він стане рідним і близьким вам уже через дві хвилини за кермом.

Найкращий у світі компроміс

Очевидно, що таке поєднання якостей не буває без певних компромісів і небездоганностей у кожному зі згаданих аспектів. Але ж не забувайте – це не міфічний «син маминої подруги», так що – хай вона собі хилиться в поворотах і має небездоганну шумоізоляцію – це байдуже.

Бо Alfa Romeo Stelvio – це найкращий у світі компроміс прекрасних характеристик.

P.S. У який я закохався по вуха.

P.P.S. А ціна вас дуже гарно здивує.

Любомир Футорський,

для ІП «Діло»

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі