
Зробити ДВЗ на 2000 коней теоретично можна, але запхати його в нормального розміру машину і щоб він при цьому мав ще й притомну витрату пального, стало викликом, який дуже складно реалізувати, щоб не сказати – неможливо.
Ми бачили Rimac Concept One, NIO EP9 та Pininfarina Battista, ми бачили Tesla Models S3XY, Jaguar i-Pace, Audi E-Tron та BMW i3 чи і8, і звісно ж ми всі – я так точно – розуміли, що все одно – це лише початок, а суттєвий прорив ось-ось настане. Но я ніколи не думав, що він настане так швидко…
Отже, знайомтесь:
Porsche Taycan

Porsche Taycan 2019. Фото автора
Ви можете подумати – а що тут такого? Ну електрична Панамера, і що? Де ж тут майбутнє?
Зараз я вам розповім де….
Саме слово Taycan – турецьке, що, м’яко кажучи, не дуже традиційно для німців, і перекладається приблизно, як «жвавий молодий кінь». Кінь дійсно жвавий – маючи 600 коней (440kW) він до сотки їде за 3,5 секунди, а до двох сотень – за 12 секунд, що всього вдвічі повільніше за Bugatti Chiron, яка робить це за 6,5 секунди – але яка має 1479 коней і коштує три мільйони доларів. Непогано для молодого коня.
Очевидно, що молодий і жвавий кінь потребує гарно їсти, щоб мати можливість довго і швидко рухатись.

500 км на одному заряді. Фото автора
На одному заряді Taycan проїжджає трохи більше, ніж 500 км. Що, без сумніву, не є аж таким революційним показником, якби не одне «але». Традиційно, проблемою електрокарів, яка стримувала їх популярність у любителів дальніх поїздок була проблема зарядки акумулятора. Вирішували її всі по-різному з різним ступенем успіху. Але повністю проблему досі не міг вирішити ніхто – так, щоб зарядка електрокара стала такою ж зручною і швидкою, як заправка паливом.
Не міг вирішити – ДО появи цієї машини.

Зарядка на 70% за 15 хвилин. Фото автора
Маючи системну напругу в 800V, Porsche Taycan від фірмової швидкої зарядки на 100 км пробігу заряджається ЗА ЧОТИРИ ХВИЛИНИ.
Ось воно – те майбутнє, про яке я казав вам на початку статті. Такого не вміє жоден інший електрокар. Фактично до 70% заряд займе у вас 15 хвилин, що вдвічі швидше за і-Расе. Шах і мат ДВЗ.
Але цього Порше здалось замало для повного відчуття майбутнього.

Кокпіт космічного корабля. Фото автора
І тому вони в салоні зробили, замість панелі приладів, оздоблення карбоном і тому подібних, звичних для Порше речей – ОЦЕ. «Тач-панелі здорової людини, гармонійно вписані в не надто заморочений кокпіт» – це не зовсім ті слова, якими можна описати те, що ви бачите. А те, що ви бачите – це не прототип, не рендер і не виставкова машина. Це серійний Taycan, на який уже приймають в Києві замовлення і який буде у нас в кінці цього року.
Я не знаю, де вони вкрали цього дизайнера, не знаю, чому вони не вкрали там його раніше і скільки ін’єкцій естетики він робив собі протягом дня – але те, що в результаті вийшло – перевершує все, що я бачив раніше – особливо в серійних автомобілях.

Крісла з зорельоту. Фото автора
Porsche Taycan прийшов, побачив, переміг і поставив остаточну крапку в дискусії ДВЗ vs електрокари. Це та точка неповернення, після якої вже немає змісту обговорювати майбутнє бензинових двигунів (майбутнє дизельних припинили обговорювати значно раніше).

Майбутнє вже тут і скоро стане стандартом. Фото автора
Попереду у нас лише швидкість, потужність, драйв, прискорення – і тиша…
І чисте блакитне небо, у яке будуть дивитись наші діти через прозорий дах.
Може, ми будем їхати і не на «порше» – але вже точно на електрокарі.
Любомир Футорський,
для ІА «Діло»
Коментарі