Програма “застою”

Share Button
Фото з відкритих джерел
Садовий, який перебуває при владі у місті Лева вже майже стільки ж, як і Брєжнєв, знову оголосив про намір триматися за мерське крісло. Незважаючи на низку одіозних скандалів навколо Садового та хронічну невирішеність численних комунальних проблем львів'ян, Садовий, тим не менше, задумав продовжити епоху львівського "застою" своєю черговою каденцією.

Цього разу Садовий пропонує черговий “План дій 24/7”, назва якого більше нагадує рекламний слоган агентства ескорт-послуг.

Показово, що всі попередні півтора десятка років передвиборча програма Садового особливо не змінювалася, а пункти завжди залишалися тими самими – адже перед кожними новими виборами Садовий обіцяє львів’янам зробити те ж саме, що обіцяв й на минулих виборах. Серед семи ключових пріоритетів Львова до 2024 року, Садовий називає всі ті ключові проблеми та ракові пухлини міста, більшість з яких розвинулися саме за його попередніх каденцій.

Транспортний колапс

Садовий обіцяє чергове покращення роботи транспорту та чергові ремонти (перекопування), вулиць, однак навіть українські туристи вражені існуючим хаосом транспортної системи Львова. В той час, коли навіть в багатьох значно менших українських містах в громадському транспорті діють електронні квитки, схема маршрутних перевезень у Львові досі працює за готівковими розрахунками в руку водію. Транспортні перевезення у Львові є чи не найбільш непрозорою для громадськості сферою, яка нагадує середньовічний феодалізм. У темні віки, правитель давав васалу-феодалу село чи місто на відкуп, а феодал, зібравши визначену суму для правителя, здирав з підлеглого населення скільки хотів чи скільки міг. Саме так сьогодні працюють львівські міські маршрутки. Фірма-перевізник отримує право на обслуговування маршруту, а водії, здавши власнику в середньому 100 доларів за зміну, збирають з пасажирів скільки зможуть. Реальні доходи перевізників приховані густою пеленою транспортного феодалізму, в якому на відкуп віддані саме не обліковані пасажири без квитків, і відповідно – без страховки на випадок аварії. Проте ця непрозора схема є вигідною причиною для Садового регулярно запроваджувати чергове підвищення ціни проїзду під приводом “нерентабельності перевезень”.

Львів’яни вже звикли до тривалих затримок руху громадського транспорту, і до брудних маршруток та хамства водіїв, але багатьох гостей міста, і особливо іноземців, така безгосподарність міської влади шокує. Очевидно, громадський транспорт у місті Лева стане кінцевою сферою, де буде наведено лад, якщо раптом колись у столиці Галичини почнуться реальні реформи.

Водний міраж Садового

Садовий знову обіцяє львів’янам якісне водозабезпечення, модернізацію та гарантує зробити воду в кранах питною. І навіть пафосно просить вибачити виробників домашніх фільтрів та продавців води. Проте все попереднє багаторічне господарювання Садового засвідчує, що якісна питна вода для львів’ян виглядає ще більшим міражем, аніж сміттєпереробний завод, який, за словами діючого бургомістра, мав бути збудований ще в 2013 році.

Медичне окозамилювання

Здавалося б, що як не медицина в сьогоднішніх умовах пандемії, мало б бути пріоритетом міської влади, яка дбає про життя та здоров’я містян? Однак попри розповіді Садового про інвестиції в лікарні швидкої допомоги, пологові будинки та розвиток мережі амбулаторій сімейної медицини, львівські лікарні насправді перебувають в жалюгідному стані. А зважаючи на те, які мізерні суми виділялися на міську охорону здоров’я за останні півтора десятка років і особливо, за рік пандемії, коли медиків швидкої допомоги забезпечували волонтери, обіцянки Садового про європейську медицину в Галичині виглядають неприхованим окозамилюванням.

Сміттєва столиця України

У своєму черговому наборі передвиборчих обіцянок, Садовий вже вкотре обіцяє містянам сміттєпереробний завод, відсутність якого кілька років тому перетворила імідж туристичного Львова на сміттєву столицю України. І це при тому, що сміття у всьому світі є прибутковим бізнесом й давно перестало бути предметом затрат – сьогодні сміття стало товаром. І лише у Львові цьому заважають “апетити” міських чиновників, які вимагають “відкати” від інвесторів.

З 43 інвесторів, які пропонували свої проекти Львову, можна було б вибрати партнерів для уникнення сміттєвого колапсу, який чотири роки тому всерйоз поставив на львівському порядку денному питання евакуації дітей з міста через захаращеність сміттям та загрозу інфекцій. Адже головною причиною того, що Львів досі не зумів збудувати сміттєпереробний завод і вирішити проблему зі сміттям, припинивши його підкидати іншим областям, є не відсутність ділянки чи інвесторів, а небажання місцевої влади і насамперед діючого мера змінювати існуючу ситуацію. Адже на смітті заробляють чималі гроші, які щодня осідають в кишенях чиновників Садового.

Промисловий гротеск

Вчергове Садовий розповідає львів’янам про інновації та технології, які досі розвивалися не стільки завдяки, скільки всупереч місцевій львівській владі. А обіцянки про машинобудування, після того, як саме за правління Садового, львівські заводи спочатку довели до банкрутства та розвалили, або ж продали росіянам, а потім довели до банкрутства і розвалили, виглядають знущанням. Так, у мерії ще 2018 року заявляли про намір викупити та відновити ЛАЗ за кошти міського бюджету, але попри пусту риторику чиновників Садового, віз і нині там.

У своїй програмі обіцянок 24/7 Садовий наводить “успішний приклад” заводу “Електрон”. І в той самий час, керівники трамвайних депо та працівники “Львівелектротрансу” скаржаться на систематичні простої та часті поломки трамваїв і тролейбусів виробництва цього заводу, який не поспішає усувати недоліки своїх виробів, в яких прямо на ходу відлітають деталі. Місто несе збитки та зайві бюджетні кошти платників податків за продукцію неефективних підприємств, які Садовий хвалить.

Культурний шок

Попри давній статус Львова, як культурної столиці України, Львів Садового не може похвалитися кращим станом шкіл, бібліотек та культурних установ, аніж навіть районні центри підконтрольного Україні Донбасу. Львів виглядає набагато бруднішим навіть за низку східних українських міст, де вулиці миють частіше і сміття прибирають без скандалів. Більше того, – незважаючи на декларації інвестицій третини бюджету в освіту, пересічні львів’яни не бачать в реальному житті того покращення, про яке повідомляє львівська мерія. Чиновники Садового настільки неефективно використовують фінансові ресурси міста, що виникає резонна постановка питання законності такого фінансового менеджменту.

Безумовно, обіцяти виборцям одне й те саме вчетверте, за умов відсутності якісних змін та реформ, виглядає непереконливим, особливо на фоні появи нових й енергійних кандидатів на пост львівського міського голови, які наголошують на нагальному реформуванні ключових міських сфер. Корупційні, земельні та транспортні афери, сміттєві колапси і підкидання львівського сміття сусіднім областям вже стали сумною візитівкою Львова, в якому вже друге десятиліття править Садовий. Де-факто, передвиборчий план Садового 24/7 виглядає невдалою спробою переконати львів’ян у перевагах застою та багаторічного неефективного господарювання, перед новими перспективами розвитку міста.

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі