Мільйони на крові. Як російське вугілля потрапило на Львівщину

18 вересня 2019, 17:10 Відео, Економіка
Share Button
Фото: Діло
Ще з перших днів вересня мережею почала ширитися інформація про перебування на залізничній станції Соснівка, що неподалік Червонограда Львівської області, вагонів з російським маркуванням.

Як сюди потрапило «чорне золото» з країни-агресора, для кого, і хто заробляє мільйони на наших з вами платіжках за світло і тепло? Ексклюзивно – розслідування журналістів ІА «Діло».

«Ми мали оперативну інформацію про можливий прихід на місцеву збагачувальну фабрику конкретно 1000 вагонів вугілля з Росії. Тоді ми ще посміялись над цим, думали, це буде не серйозно», – розповів член Організації ветеранів АТО м. Соснівка Ілля Рибкін.

Як тільки інформація підтвердилась – до активістів долучився депутат облради з цього округу Ігор Грабінський.

«На території залізничної станції стоять вагони з російською реєстрацією з вугіллям. Стояло 10 вагонів. Ми викликали слідчо-оперативну групу, написали заяви про перебування вагонів, написали пояснення. За першу ніч додалось ще 39 вагонів, завантажених російським вугіллям, які переїхали Сумську митницю і потрапили до нас на переробку, на Центральну збагачувальну фабрику (ПАТ «Львівська вугільна компанія»). За нашими даними, вагони зайшли в Сумській області, були під митним контролем, зайшли на станцію Соснівка і тут були розмитнені. Далі – мали зайти на ПАТ «Львівська вугільна компанія» для переробки. І знову ж, після переробки, йти на Калуш, на електростанцію на спалення», – розповів Грабінський.

Ми з’ясували, що вугілля до нас приїхало справді з Російської Федерації. Тверде паливо – не є в санкційному списку, і його ввезення на митну територію України не заборонене. Однак, дослідивши питання – стає зрозуміло, що річ не лише в законах, а в економічному та моральному аспектах.

«Найголовніше, що нас турбує – те, що під час війни товар з держави-агресора, держави, яка посилає своїх вояків вбивати наших хлопців, знаходяться ділки, які торгують з державою-агресором», – додав Ілля Рибкін.

Більше того, учасники блокади вугілля зазначають, ніхто не може бути впевненим, що разом з вугіллям «сусіди» не відправили на Львівщину, приміром, вибухівку.

Економічний бік цієї історії дещо складнішій, пояснив нардеп, голова Конфедерації вільних профспілок України Михайло Волинець.

«Травень, червень, липень. На складах державних шахт лежало вугілля, тому що його не забирали під різним приводом – то вагонів немає, то нема за що його викупити. Тому що ніхто не хотів виділяти гроші влітку за вугілля, яке буде спалюватись взимку. Цього року за 8 місяців купили вугілля з-за кордону на 2 млрд доларів. В основному це російське. Якби хоча б 10-12% від того, що за рік купують за кордоном, віддали українським шахтарям – платили б вчасно зарплату і потихеньку забезпечували власним вугіллям. Зараз, навпаки, шахти знищують. Вигідно ще потім на закритті (шахти, – ред.) гроші вкрасти і здати кольорові метали, потім чорні метали», – зазначив Волинець.

Ми ж взялись з’ясувати, хто і для чого привіз на Львівщину вугілля з Росії? За інформацією від депутата Львівської облради Ігоря Грабінського – одержувачем «чорного золота» є ТОВ «РЕКОРД СІСТЕМ». Компанія зареєстрована в Одесі у 2017 році. У держзакупівлях участі не брала, у скандалах, принаймні публічно, не фігурувала. У судовому реєстрі також відсутня будь-яка інформація про фірму і її власника – Фесенка Романа Леонідовича. Єдина зачіпка, що виводить нас на «великих світу цього» – адреса реєстрації. Вже скоро, у наступних викривальних матеріалах від ІА «Діло» ви дізнаєтесь, як заробити 1,5 мільйони гривень, якщо привезти вугілля з Росії, що для цього потрібно зробити, та головне, хто організував таку схему заробітку на простих споживачах, які щодня платять за світло і тепло.

Євген Міклушка,

ІА «Діло»

 

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі