Переможця міжнародного тендера на впровадження е-квитка Львів дізнається лише у грудні

08 листопада 2019 Економіка, Львів
Share Button
Фото: Валерій Веремчук
Підписання угоди із переможцем тендеру на впровадження електронного квитка можна очікувати 20 грудня.

Про це на своїй сторінці в соціальній мережі «Фейсбук» повідомив депутат Львівської міської ради, керівник фракції «Народний контроль» Валерій Веремчук.

За його словами, у понеділок, 4 листопада, він побував на засіданні робочої групи із впровадження «електронного квитка», де її учасникам розказали про ситуацію із проведенням тендера із впровадження автоматизованої системи оплати проїзду в громадському транспорті Львова. Нагадаємо, що тендерні процедури із закупівлі системи «електронний квиток» стартували іще навесні 2017 року і мали завершитися у жовтні, але, на жаль, тривають і досі.

Валерій Веремчук пише, що під час засідання робочої групи її учасників проінформували про таке:

  1. У завершальному турі тендеру беруть участь два консорціуми: естонські компанії «Ridango» і «Datel», а також чесько-український із компаній «Mikroelektronika» і «СофтСерв». Обидві мають позитивний досвід у реалізації проектів. Утім є чергова затримка через неточності у документах, які подали претенденти на реалізацію «е-квитка» у Львові. До кінця наступного тижня ці недоліки компанії обіцяють виправити;
  2. За готовими документами експерти ЕБРР підготують звіт і відправлять у банк для визначення переможця тендеру. Якщо все йтиме по плану, то до Святого Миколая Львів отримає подарунок у вигляді підрядника на впровадження «е-квитка». Підписання договору із консорціумом-переможцем має відбутися до 20 грудня.
  3. Термін реалізації усього проекту – півтора роки. Тому в оптимальному варіанті «е-квиток» у всьому громадському транспорті міста має з’явитися не раніше літа 2021 року.
  4. Місто отримає ліцензію на користування і оновлення програмного забезпечення «е-квитка», яке підготує консорціум-переможець.

За словами Веремчука, перше засідання робочої групи, яка відновила свою роботу майже через два роки після останнього засідання (воно відбулося 12 грудня 2017 року – про це депутата ЛМР Ігоря Зінкевича повідомили у ЛКП «Львівавтодор» ще минулої осені), мало в основному ознайомчий характер. Веремчук пише, що наступне засідання заплановане на 22 листопада. Під час цього засідання планується предметна розмова про можливий тариф на проїзд у громадському транспорті при «е-квитку».

Веремчук також пише, що депутати хочуть почути, чи дотримується місто плану виконання своїх зобов’язань: формування штату, виділення приміщень та ін., а також що потрібно для того, щоб уникнути чергових зривів графіку. Лідер «Народного контролю» також хоче почути інформацію про наявний рухомий склад електротранспорту та автобусів.

Допис Валерія Веремчука прокоментував його колега по Львівській міській раді – депутат від «Свободи» Андрій Карбовник.

«Дивним чином і збігом обставин одна і та сама особа анонсує і зупиняє «подію століття». Як з’ясувалося сьогодні, після того, як тендерний комітет «Львівавтодору» і консультанти ЄБРР завершили роботу і «випили шампань», майже паралельно розпочинається розслідування по витоку конфеденційної інформації під час проведення міжнародного тендеру, а згодом «розслідувачі», за допомогою журналістів, виходять самі на себе… Далі буде…

P.S.: Стільки цікавих подробиць можна дізнатися на робочих групах із впровадження «е-квитка» у Львові», – прокоментував допис Веремчука Андрій Карбовник.

Депутат Львівської міської ради від «УКРОПу» Ігор Зінкевич каже, що те, що робоча група знову стала збиратися і обговорювати питання по «електронному квитку» це уже великий плюс

«Я, чесно, уже змучився вибивати інформацію про впровадження «електронного квитка» через процедуру депутатських звернень і запитів. Хочу зауважити: хоча проект і фінансується за кредитні кошти, кредит Європейський банк реконструкції та розвитку дав під муніципальні гарантії. Ні для кого не секрет, що основна діяльність «Львівавтодору» – це проведення реконструкцій вулиць та іншої дорожньої інфраструктури, яка апріорі збиткова і фінансується із бюджету міста. Отож і кредит буде повертатися в тому числі і за бюджетні кошти. Тому всі, хто відповідальний за впровадження «е-квитка» повинні самі звітуватися і перед депутатами, і перед громадою. Ні про які «таємниці» і «конфіденційності» не має бути і мови», – говорить Зінкевич.

«Діло» також звернулося за коментарем щодо впровадження системи «електронний квиток» до експерта із питань громадського транспорту, ексзаступника міністра інфраструктури України Олександра Кави.

«Давайте говорити чесно: передусім для пасажирів важливо мати достатню кількість транспорту на маршрутах, невеликі інтервали руху, чітке дотримання розкладу і зручну маршрутну мережу із транспортно-пересадочними вузлами між маршрутами і різними видами транспорту. Нічого з цього «електронний квиток» не дає. Питання справляння оплати за проїзд, насправді, не є питанням найпершої важливості», – заявив Олександр Кава. За словами експерта, успішність проекту «е-квиток» буде залежати в першу чергу від того, наскільки якісно прописано технічне завдання на систему і наскільки юридично грамотно будуть складені документи, які регламентують роботу системи.

«Хочу звернути Вашу увагу на такий факт – у Женеві, яка є геть не найбіднішим містом Європи, досі немає системи «е-квиток». Діє модель із паперовими квитками і абонементами. І при цьому громадський транспорт працює на високому рівні. В той самий час, у наших північних сусідів у багатьох містах автоматизована система оплати проїзду діє, але якість транспорту незадовільна.

Людям потрібно нарешті зрозуміти – нічого принципово із впровадженням «е-квитка» не зміниться: хто сумлінно оплачував за проїзд, той і продовжить оплачувати. Хто не платив – платити не буде. Так, є моменти із зменшенням витрат на облік готівки, на інкасацію, але хто сказав, що вартість обслуговування валідаторів та іншого обладнання «е-квитка» буде меншою?», – говорить Олександр Кава. Він зауважує, що у системи «електронний квиток» є тільки один великий позитив – це точний підрахунок пасажирів-пільговиків, яким надано право безкоштовного проїзду. Але залишається питання, чи місто насправді зможе компенсувати із бюджету ту вартість поїздок, яку насправді здійснюють пільговики.

«Діло» і далі буде відстежувати розвиток подій, які пов’язані із впровадження системи «електронний квиток» і інформувати про них своїх читачів. Отож, як то кажуть, далі буде…

Антон Лягушкін,

спеціально для ІП «Діло»

 

Більше про е-квиток читайте тут.

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі