Голос виборця нардепу зі Львова обійшовся у 55 копійок

21 листопада 2019 Політика
Share Button
Юрій Камельчук. Фото: sokrat.training
Кілька тисяч гривень – і ви у Верховній Раді. Тоді, як хтось безрезультатно витрачав на парламентську кампанію мільйони, окремі кандидати-мажоритарники обійшлися трьома прожитковими мінімумами. Але це офіційні витрати згідно з їх фінзвітністю. Реальна ж вартість кампаній цих кандидатів може сягати мільйонів гривень.

Серед таких кандидатів і мажоритарник від «Слуги народу» зі 124-го округу Львівщини Юрій Камельчук, передає Громадський рух ЧЕСНО.

З-поміж ТОП-20 кандидатів, які стали нардепами й витратили на виборчу кампанію найменше грошей, половина – представники східних областей України. Половина з них – члени партії «Слуга народу».

Та рекордно «дешевою» стала перемога для мажоритарника від «Слуги народу» зі 124-го округу на Львівщині Юрія Камельчука. Його офіційний виборчий фонд становив лише 6800 гривень, які Камельчук виклав із власної кишені.

У результаті кандидат здобув понад 12 тисяч голосів. Це дало йому змогу провести найефективнішу кампанію на парламентських виборах 2019 року. Голос виборця коштував Камельчуку 55 копійок. Усі гроші з виборчого фонду пішли на оплату ефірів на місцевому телебаченні.

Камельчук – підприємець, бізнес-тренер і консультант, засновник бізнес-спільноти Ukrainian Business Community та Платформи розвитку бізнесу «Бізнес Актив»

Здавалося б, чесна й ефективна перемога, однак Камельчук зазначив у своєму звіті не всі видатки. Згідно з бібліотекою реклами Facebook, кандидат від кінця червня до 19 липня – саме в період виборчої кампанії – замовляв рекламу в цій соціальній мережі, витративши 286 доларів (близько 7100 гривень). Тобто фактично кампанія Камельчука була принаймні вдвічі дорожчою за офіційно прозвітовану суму.

Кандидатів від «Слуги народу» на Львівщині також рекламували партійні сторінки у Facebook. Наприклад, сторінка «Команда Зеленського у Львові» витратила під час кампанії 1055 доларів (понад 25 тисяч гривень).

У коментарі Громадському руху ЧЕСНО Камельчук пояснив рекламу в соцмережі так: «Витрати йшли з особистої картки».

Це порушення, адже всі видатки на кампанію мають бути здійснені виключно з рахунку виборчого фонду.

Якщо порівняти офіційні витрати нардепів, які заплатили за місце у ВРУ найбільше та найменше, то фонд Камельчука був меншим за фонд найвитратливішого депутата Антона Яценка в 1017 разів.

Таке можна трактувати як приховані витрати, адже здійснювалися вони не з офіційних виборчих рахунків. Однак ОВК, які мають перевіряти фінансові звіти кандидатів, таких порушень не виявили, що свідчить не так про доброчесність кандидатів, як про низьку якість роботи окружних виборчих комісій та недосконалість українського законодавства. Навіть якщо кандидат не подав фінансового звіту до ОВК, найбільше, що на нього чекає, – письмове попередження від ЦВК. Зрештою, чи ж будуть прискіпливими до звітів кандидатів члени ОВК, яка формується за партійними квотами й неофіційно дофінансовується і кандидатами, і партіями?

 

 

 

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі