Хто відповість за провальну кадрову політику на УЗ?

Андрій Дорошенко | 22 вересня 2021
Share Button
В.о. члена правління АТ «Укрзалізниця» Іван Синяков
На минулому тижні Верховна Рада України прийняла постанову за підсумками розслідування тимчасової слідчої комісії по ситуації на «Укрзалізниці». Голова комісії народний депутат Юлія Грішина прозвітувала в парламенті перед своїми колегами. ТСК за більш як пів року було проаналізовано великий масив інформації. За результатами робити признали роботу керівництва компанії незадовільною.

В звіті, який підготувала ТСК, вказується, що кадрова політика в «Укрзалізниці» протягом останніх років повністю провалена. Питання якості кадрів стосується не тільки топ-менеджменту, але й середньостатистичних робітників. Тимчасова слідча комісія Верховної Ради виявила, що більшість людей, котрі прийшли за останні 5 років не мають профільної освіти. Однією з причин падіння рівня професіоналізму серед залізничників є низька заробітна платня, яка нижча середньої по Україні.

В той час, коли Правління, керівники філій та департаментів отримують високу зарплату, керівництво АТ”УЗ” свідомо за 2020 р. не нараховано 8,9 млрд грн. на оплату праці персоналу, що безпосередньо задіяний в забезпеченні перевезень.

Як наслідок відбулося падіння якості та кваліфікації персоналу. Це призвело до звільнення 169 тис. (55%) переважно кваліфікованих працівників, що задіяні в забезпечені перевезень. На їхнє місце прийнято 112 тис. осіб, з яких лише 2,5 тис. після відповідного навчання. Таким чином сформувалась дуже небезпечна суміш, якщо врахувати, що верхній і вже частково середній рівень управлінців АТ”УЗ” теж дилетанти в питаннях функціонування залізничного транспорту.Ситуація склалася  штучно, адже в Україні функціонує три великих залізничних вищих навчальних заклади, мережа профільних коледжів та професійно-технічних училищ.

Внаслідок чого, протягом останнього року, різко збільшилася кількість аварійних ситуацій. У квітні 2021 року біля Запоріжжя зійшов з рейок поїзд «Інтерсіті». Розслідування «Укрзалізниці» встановило службове недбальство працівників.

У звіті, затвердженому Верховною Радою прямо вказується відповідальна особа, яка займається кадровою політикою Укрзалізниці – це в.о. члена правління Іван Синяков. Прийшов він у команду залізничників влітку 2020 року. До цього працював в українських компаніях, очолював HR-відділи. Проте, за рік роботи в «Укрзалізниці»  Синяков особливо нічим не запам’ятався.

Система корпоративного управління у великих компаніях передбачає створення Правління, наглядових рад. Їхньою метою є розприділення обов’язків між членами Правління за напрямками. Це в свою чергу створює запобіжник до недопущення узурпації влади в компанії Головою Правління. Проте, у випадку «Укрзалізниці» такий запобіжник не працює.

Наприклад, за три дні до звільнення Володимира Жмака з посади Голови Правління УЗ, зі всіма людьми з його команди були перепідписані контракти. Угоди розраховані на три роки і містять пункт, що у випадку дострокового звільнення «Укрзалізниця» змушена їм виплатити зарплату за весь період договору. Ці контракти пройшли через погодження Івана Синякова. Він як «незалежний» член Правління мав би відстоювати інтереси компанії і не погоджувати контракти на завідомо невигідних для УЗ умовах. Проте, «незалежний» член правління не вагаючись погодив перепідписання.

Сміливо можна говорити, що Синяков отримує заробітну платню та намагається публічно не потрапляти в конфлікти. Цікаво, що заробітна платня самого Синякова в «Укрзалізниці» до недавнього часу становила 250 тисяч гривень на місяць. В липні 2021 року йому підняли посадовий оклад на 50 тис. грн. до 300 тисяч гривень в місяць. Непогана надбавка виходить, тільки не відомо за що. Можливо саме за неконфліктність, Синякову піднято зарплату. Але тоді для чого потрібен окремий член Правління, якщо ці функції можуть виконувати департаменти, які займаються кадровою політикою?

ТСК рекомендувала Кабінету міністрів України звільнити в.о. члена правління Івана Синякова – відповідального за втрату половини кваліфікованого персоналу залізничників. Матеріали розслідування, щодо бездіяльності в.о. члена правління Івана Синякова, які призвели до втрати кваліфікованого персоналу залізничників та, внаслідок цього, до збитків АТ”Укрзалізниця” в особливо великих розмірах, рекомендували передати  слідчим органам.

Насправді звіт ТСК за великим рахунком не відкрив нічого нового. Залізничники всередині компанії давно про це говорять і обурюються. Тепер м’яч на стороні Кабінету міністрів України. Будь-які намагання перепідписати контракт із Синяковим викличуть обурення та засудження зі сторони залізничників. Злодії мають відповідати перед законом, а не сидіти в комфортних кабінетах з високими зарплатами, паразитуючи на простих залізничниках. Поки Кабмін витримує паузу з прийняттям рішення, Іван Синяков і далі за бездіяльність отримує 300 тисяч гривень кожного місяця.

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі