Міноборони доручило харківському підприємству розробити нову колісну багатофункціональну платформу

14 лютого 2021 АвтоДіло
Share Button
Фото Defense Express
Харківське конструкторське бюро машинобудування ім. Морозова отримало від Міністерства оборони України завдання розробити нову колісну багатофункціональну платформу, яка має стати основою для майбутнього БТР-а, колісної БМП та інших машин.

Про це пише Defense Express.

Тобто мова йде про початок робіт зі створення умовного БТР-5, або, якщо додати трохи маркетингу у “неймінг” – БТР-V.

Поки строки виконання цієї роботи – невідомі. Проте, враховуючи розробки в інших країнах, можливо розраховувати щонайменше на 5 років.

Але це необхідне та стратегічно важливе рішення, бо наявний зараз серійний БТР-4 створювався ще у 2000-х роках. І хоча на той час в нього були закладені всі сучасні тенденції розвитку бронетехніки, але за 20 років вимоги до цих машин значно змінились.

Мова йде про значне підвищення вимог до бронезахисту, які виросли у рази. Наприклад, мова йде про протидію у лобвій проекції не тільки калібрам 14,5-мм, а 25-30-мм снарядам автоматичних гармат. А протимінний має витримувати 8-10 кг фугаси.

Такі вимоги диктують встановлення більш потужної броні із керамічними елементами та використання V-подібного днища, який призводить до збільшення габаритів. В результаті вага сучасних БТРів вже наблизилась до параметрів танків середини минулого сторіччя.

Наприклад, VBCI від Nexter та остання версія фінської Patria AMV XP – це 32 тонні машини. Piranha V від Mowag – 33 тонни, російський “Бумеранг” – 32-34 тонни, а Boxer від Rheinmetall поки рекордні – 38 тонн.

Водночас БТР-4 – це 22 тонни, які тоді були ефективним показником. Наприклад, той же американський Stryker на шасі Piranha III важить 17-19 тонн, а італійська Freccia – 26 тонн.

Але за пару десятків років вимоги змінились кардинально, а ресурс модернізації БТР-4 доволі обмежений. Що було доведено на прикладі БТР-4МВ1, який, попри всі свої переваги над базовою версією, все ж таки не зацікавив військових.

Тобто максимальний резерв модернізації БТР-4 по вазі становить приблизно 25 тонн, але конструкція самого шасі унеможливлює встановлення V-подібної нижньої частини корпусу.

Також проблеми є зі збільшенням головного калібру у 30-мм, що зараз є ще однією тенденцією розвитку колісних бойових машин. Зокрема, вже у найближчому майбутньому в країнах НАТО очікується перехід від 25-30-мм автоматичних гармат до 40-45-мм.

Таким чином, цілком можливо очікувати, що новий умовний БТР-V буде мати вагу від 30 тонн, броню, яка здатна протидіяти автоматичним гарматам та мінній загрозі, сучасний оптико-прицільний комплекс та потужніше озброєння.

А в результаті нова розробка ХКБМ, як багатофункціональна платформа, має стати універсальним шасі для ЗСУ: базою для БТР, колісної БМП, артилерійських та зенітних комплексів, машин зв’язку, тощо.

Фото Defense Express

 

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі