Дмитро Посипанко

Дмитро Посипанко

Журналіст, політичний оглядач

#міські_переГОНи: Володимир Гірняк

Share Button
Фото зі сторінки Володимира Гірняка у Фейсбуці
#міські_переГОНи продовжують знайомити вас із кандидатами на посаду Львівського міського голови, які змагатимуться за ваші голоси 25 жовтня (якщо, звичайно, ці вибори не відтермінують).

Минулого тижня ми розповідали про Ігоря Васюника, який серед львівських політиків найбільше витратився на свою рекламу у червні. Але про це читайте у телеграм-каналі #політичнийтреш.

Цього тижня ми розповімо про іншого кандидата, який уже достатньо давно не приховує, що балотуватиметься у Ратушу. Володимир Гірняк – депутат Львівської обласної ради нинішнього скликання. Протягом чотирьох років в облраді був заступником Ганущина, але потім у їхніх стосунках щось поламалось, і Ганущин позбувся Гірняка. Тепер Володимир Гірняк сидить у сесійній залі звичайним депутатом і не підбирає культурних слів, коли розповідає про голову обласної ради Ганущина.

Минулого року під час парламентських виборів балотувався до Верховної Ради України по мажоритарному округу №120, але розгромно програв не лише молодшому Дубневичу, але й представнику “Голосу” Елейку.

Після поразки на цих виборах Анатолій Гриценко полишив велику політику і замість нього Володимир Гірняк очолив партію “Громадянська позиція”. Тому, у разі проведення дострокових парламентських виборів, саме Гірняк буде змушений вести свою партію у передвиборну боротьбу.

На цих місцевих виборах він точно балотуватиметься на посаду Львівського міського голови, хоча ще 2 місяці тому не планував цього робити. У “Громадянській позиції” всерйоз розглядали кандидатуру депутата Львівської міськради Романа Іванціва, але той виявився занадто нерозкрученим і непублічним. 5 років тому Володимир Гірняк уже брав участь у виборах міського голови, але не потрапив у другий тур, поступившись і Садовому, і Кошулинському. Тоді за нього проголосували 11% виборців, які прийшли на дільниці.

Соціологи взагалі не вірять у потенційний успіх Гірняка, але сам він це заперечує і говорить, що зможе побороти Садового, якщо прорветься у другий тур. Соціологічна агенція “Фама” дає станом на зараз лише 1,9% підтримки для Володимира Гірняка, але говорить, що є потенціал для зростання рейтингу. Правда лише до 3,2%. А от соціологи “Соцису” взагалі не включили Володимира Гірняка до свого опитувальника або не нарахували йому жодних відсотків. Його партії – “Громадянська позиція”, соціологи теж дають мінімальні шанси на проходження в міську раду: “Фама” – лише 2% (хоча в березні було 3%), “Социс” – більше, але все рівно на грані проходження – 5,4%. Тому виглядає так, що Володимир Гірняк вирішив висунути свою кандидатуру на посаду Львівського міського голови лише для того, щоб спробувати протягнути свою партію до міської ради наступного скликання.

А от з результатами на рівні області у “Громадянської позиції” набагато кращі стартові позиції. Соціологічна група “Рейтинг” нарахувала “Громадянській позиції” аж 6,4% підтримки. У разі, якщо Виборчий кодекс таки буде змінений до старту кампанії, то Володимир Гірняк зможе також повести свою партію в обласну раду, очоливши її список. Першому номеру списку не потрібно змагатись на якомусь окрузі і він автоматично проходить у раду, якщо партія долає 5-відсотковий бар’єр. А там уже по-різному може скластись політична розкладка, але про це я уже писав в “Обласному пасьянсі”.

Як і 5 років тому, Володимир Гірняк на своїх білбордах обіцяє Львову зміни. Тільки у 2015 році – це був “лідер позитивних змін”, а цього року – це “сила змінити Львів”.

Свою цьогорічну кампанію Володимир Гірняк розпочав традиційно: розвісив містом білборди і домовився про інтерв’ю зі всіма можливими місцевими телеканалами. Та й не лише місцевими. Днями Володимир Гірняк побував навіть на медведчуківських телеканалах, де дискутував про все, що завгодно, але не про Львів. Найпершим Володимир Гірняк записав годинне інтерв’ю з Дроздовим, яке анонсували всюди, де лише могли, навіть на місцевих телеканалах. А саме інтерв’ю тепер показують у агітаційних наметах на великих плазмах.

Ані телеканалів, ані радіостанцій Володимир Гірняк не має. Тому за більшість ефірів для себе Володимиру Гірняку доведеться платити зі свого виборчого фонду (як офіційного, так і неофіційного). Лояльною до пана Гірняка може бути газета “Львівська пошта”, оскільки вона тісно пов’язана із однопартійцем Гірняка – Анатолієм Забарилом. Із онлайн-медіами все достатньо складно, але водночас просто. Якщо є хороша команда комунікаційників, то забезпечити належну агітаційну кампанію на новинних сайтах можна легко і не маючи своїх власних медій.

Має Володимир Гірняк власний іменний сайт https://girnyak.com.ua. Але це навряд чи йому допоможе, адже його вже щонайменше рік ніхто не оновлював. Там Володимир Гірняк і далі вважається кандидатом до Верховної Ради від Мостищини, Самбірщини і Городоччини. Тому нічого нового чи цікавого там не шукайте.

Не надто розраховує Володимир Гірняк і на допомогу своєї партії у боротьбі за крісло мера Львова. Якщо зайти на сторінку цієї партії у Facebook, то ви побачите, що “Громадянська позиція” – це команда Гриценка, хоча формально партію вже майже рік очолює Гірняк. Або цю сторінку хтось веде безвідповідально і не турбується про тих 36,5 тисяч людей, які її вподобали, або Володимира Гірняка не надто сприйняли у Києві за очільника партії.

У соціальній мережі Facebook Володимир Гірняк має 2 акаунти із ідентичними назвами “Володимир Гірняк” – приватний і публічний.

Одразу впадає у вічі, що Володимир Гірняк і його команда дбають лише про його публічну сторінку. Там є усі його ефіри, у яких він брав участь на різноманітних телеканалах. Стрімерством, блогерством чи влогерством Володимир Гірняк не займається. Все традиційно і без особливого креативу. Вподобальників своєї сторінки (а їх трохи більше 9 тисяч) депутат облради не розбещує – або змушує дивитись свої інтерв’ю, або пропонує почитати його думки щодо якихось проблем, як загальнодержавних, так і місцевих.

На рекламу свого пабліку потрачена достатньо немала сума. $2202 за останній рік, але менше $100 за останній тиждень.

Із приватним акаунтом усе набагато гірше. Там 4983 друга і вони нічого цікавого про життя Володимира Гірняка не дізнаються уже давно. Останній допис був зроблений ще 28 червня і це був репост привітання Анатолія Гриценка з Днем Конституції. До цього були ще 11 репостів дописів Анатолія Гриценка. І це все, що можна побачити на приватній сторінці лідера партії, яка має великі плани на найближче майбутнє.

Сторінка в Instagram теж є, але про неї вже давно ніхто не згадував. 110 читачів та 8 дописів – таким важко пишатись і ще важче комунікувати. Телеграм-каналу чи сторінки у Twitter Володимир Гірняк взагалі не має. На Youtube і в TikTok теж не зареєстрований. Тому уся надія в комунікаціях у Володимира Гірняка на Facebook і його мешканців.

Насправді, Володимир Гірняк у своїх комунікаціях з виборцями аж занадто традиційний. Він використовує виключно перевірені засоби і методи донесення своїх думок: телевізор і фейсбук. Але чи цього достатньо, щоб реально наростити свій рейтинг і спробувати вирватись у другий тур мерських виборів? Мені видається, що недостатньо. І відчуття Володимира Гірняка про те, що він реально цього року може здолати Андрія Садового, оманливі. Але про це все я спробую запитати у нього особисто – під час інтерв’ю, яке ви зможете побачити у понеділок на інформаційному сайті “ДІЛО” та в телеграм-каналі #політичнийтреш. Такі інтерв’ю ми плануємо записати з усіма кандидатами, які проявлять таку зацікавленість. Тому, шановні кандидати на керівників ОТГ і кандидати в депутати обласної, районних чи міських рад, пишіть-дзвоніть! Ми радо з вами усіма поспілкуємось.

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі