Нардепи визначилися з форматом “амністії” для “євроблях”

10 квітня 2021 АвтоДіло
Share Button
Ілюстративне фото
Профільний парламентський комітет затвердив фінальні редакції законопроєктів №4643-д та 4644-д.

«Податковий» комітет Верховної Ради на своєму черговому засіданні погодив фінальні редакції законопроєктів, якими вкотре передбачена піврічна «амністія» для «євроблях».

Тож тепер відомо в якому вигляді документи з номерами 4643-д та 4644-д, вже прийняті за основу, потраплять до сесійної зали, де їх винесуть на голосування в другому читанні, пише auto.ria.

Коло «пільгових» транспортних засобів після внесення поправок звузилося: з переліку попередніх пропозицій викреслені автобуси, причепи, мотоцикли, а також гольф-кари, автокемпери та машини для пересування по снігу. Крім цього змінився віковий діапазон: автівки віком менше за 5 років не підпадатимуть під «особливі умови».

Змінилися й умови визначення пільговиків-порушників митних правил: замість «були ввезені в Україну до…» у проєкті закону написано «перебували в Україні станом на 31.12.2020 р.». Тобто, попередня версія, за якої під пільгове розмитнення підпадали всі авто, на яких навіть будь-коли могли тимчасово заїжджати туристи-іноземці, тепер виключена.

Додано збільшення строків дії (до 270 днів) цих особливих умов для учасників бойових дій, – але не всіх, а лише тих, які зможуть надати документи про те, що вони перебували понад 90 днів на території проведення ООС під час цієї «легалізації».

Формула нарахування акцизу, ставки, та унікальний принцип розрахунку податку на додану вартість залишились такими ж, як і в редакції проєктів до першого читання. Змінилась лиш перша графа з «базовою ставкою», де замість «0-9» стало «5-9» років (нагадаємо, йдеться про вік авто).

Якщо ці проєкти будуть підтримані в цілому, закон на їхній основі запрацює не відразу, а через місяць з дня офіційного опублікування. Таке відтермінування передбачено для того, щоб водії «євроблях» та державні служби, які будуть залучені до цієї «акції», встигли підготуватися до 180-денного періоду, відведеного для «легалізації» автівок на іноземній реєстрації.

Власникам нерозмитнених вантажних авто з повною масою до 3,5 т варто зважити на те, що прописані у проєктах «прохідні» норми «Євро-2» їх не стосуватимуться. Точніше – розмитнити авто з «Євро-2/3/4» буде можна, однак здійснити першу державну реєстрацію – ні, оскільки для вантажних ТЗ є обов’язковою відповідність нормам «Євро-5/6» (рік випуску – від 2010).

Питання щодо того коли саме законопроєкти №4643-д та 4644-д можуть буті винесені на розгляд – доволі непросте, адже Верховна Рада зараз зайнята «земельними питаннями» з тисячами поправок до них. На їхнє розв’язання потрібні щонайменше 2-3 пленарних тижні. Тобто, за найсприятливіших обставин ці документи щодо легалізації нерозмитнених авто можуть бути винесені на голосування у червні, а то й липні.

Втім, оскільки парламентарі завзято займалися створенням нових законів для тих, хто ці закони тривалий час свідомо ігнорував, не виключено що проєкти для «блях» можуть бути проголосовані окремо, – на позачерговому засіданні.

 

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі