«Передовики» ринку перевезень у Львові

Share Button
Фото ілюстративне
У цьому матеріалі ми вам привідкриємо завісу ринку перевезень у Львові, хто ним керує та як він функціонує в умовах постійної збитковості, як заявляють самі власники цих підприємств.

Після транспортної реформи, яку місто провело у 2012 році, у Львові скоротили кількість перевізників до чотирьох. З того часу незмінними гравцями на ринку залишаються «АТП-1», яке підпорядковується місту, та три приватні компанії: ТзОВ «Фіакр-Львів», ТзОВ «Міра і К» та ПАТ «Львівське АТП-14630». Останні троє утворили концерн «Екопастранс». Та зі збільшенням кількості маршрутів вже після реформи на ринок допустили ще одного приватного перевізника «Успіх БМ».

Почнемо з одного з найбільших приватних перевізників Львова – АТП-14630.

Це одне з найстаріших підприємств-перевізників у Львові. 1988 року йому присвоїли назву АТП-14630. В середині 90-х у Львові різні АТП почали масово переходити у приватну власність, винятком не стало і це автотранспортне підприємство. У той же час з вулиць Львова почали зникати великогабаритні комунальні автобуси, з’являється доволі новий для нас терміни «Маршрутка» та «Пижик». Люди народжені на початку 90-х мають це пам’ятати.

Зараз це підприємство займає доволі велику нішу на ринку перевезень у Львові та області. АТП-14630 згідно сайту компанії обслуговує:

десять міських маршрутів: 15,19,21,23,26,31,36,38,42,44;

ще шістнадцять приміських маршрутів: 124,127,333,269,270,273,277,165,167,212,222,223,324,390;

та два міжміські маршрути 790 та 812.

Розберемося детальніше, хто зараз володіє цим підприємством і чи насправді цей бізнес такий збитковий, про що перевізники постійно повторюють, вимагаючи від міста постійно встановлювати вищі і вищі тарифи на перевезення. Така стратегія призвело до того, що у Львові вартість перевезень пасажирів є однією з найвищих в Україні, сьогодні складає 10 гривень.

Засновниками АТП-14630 є 829 осіб, хоча основну частку акцій мають дві людини: Андрію Рокошу припадає 68.47% акцій, Володимиру Мазуру 16.88%. А решту 14.66% ділить між собою 827 осіб. Згідно ресурсу Youcontrol, окрім акціонерів, бенефіціарами зазначаються три громадяни Узбекистану: Абдурахмон Аллокулов, Бахромжон Ахмаджонов, Ойбек Абрахімов, але які саме корпоративні права їм належать – невідомо.

Сумнівно, що іноземці б ставали бенефіціарами збиткового підприємства та вкладали туди свій час та гроші. Можливо, це просто брак управлінських кадрів в Україні?

Журналісти «Діла» взяли телефонний коментар у Ігоря Самардака та запитали, яка роль іноземних акціонерів у підприємстві, яке він очолює:

«Я не можу оцінювати роль акціонерів, я голова правління, це не до мене питання, це за межами моєї компетенції»

Але перевезення для АТП-14630 – не єдиний вид діяльності. Акціонерне товариство виступило замовником будівництва у Львові, на вулиці Городницькій, 47 у 2016-му році. Цікавим є й те, що вищевказана ділянка – не приватна, а належить місту, АТП її лише орендує. А звели тут перевізники зовсім не стоянку чи ангари для автобусів, а багатоквартирні будинки.

Також ми запитали у Ігоря Самардака про це будівництво, для кого зводились ці будинки, чи АТП ввійшло в цей проект виключно земельною ділянкою, чи повноцінним забудовником:

«Це комерційна інформація, я не буду її розголошувати»

На даній ділянці вже зведено ЖК «5 Авеню» – це сім будинків на 668 квартир класу комфорт, з власним підземним та надземним паркінгами. На сайтах з продажу квартир зазначають, що всі квартири вже продані.

Під час будівництва цього будинку АТП-14630 порушило містобудівні умови та обмеження щодо поверховості забудови комплексу «5 Авеню».

«Інспекція архбудконтролю міста оштрафувала забудовника, зобов’язавши його привести у відповідність всі документи. У випадку, якщо б воно не відповідало зонінгу, ми змусили їх відправити документи на розробку нового детального плану території. У цьому випадку вони мусять понизити наступні п’ять черг, з чим вони погодилися, щоб вирівняти площу, згідно з детальним планом», – у 2018 році розповів тодішній головний архітектор Львова Юліан Чаплінський.

Як ми вже казали, керівником АТП-14630 є Ігор Самардак. Чоловік є частим гостем телевізійних програм, де обговорюються питання транспорту, тарифів тощо.

Ігор Самардак народився 1981 року у Львові, з вересня 2019 року став головою АТП-14630. До того як очолити АТП Ігор Самардак понад рік працював Головою Яворівської РДА (2018-2019 р.р.). Також Самардак є бенефіціаром приватної установи «Науково-дослідний інститут судових експертиз та права», яка, до слова, орендує приміщення у тій же будівлі, що і прокуратура м. Львова, по вул. Академіка Богомольця, 9. Ігор Самардак разом з сім’єю володіє житловим будинком у садово-дачному кооперативі поблизу Львова на 180 квадратів та квартирою у Львові площею понад 70 квадратів. У цьому ж будинку родина має паркомісце.

Пересувається Ігор Самардак не на маршрутках, а на комфортабельних авто, яких у сім’ї пана Ігоря аж чотири: Range Rover Sport, BMW X3, Skoda Superb та Daewoo Matiz.

Фото ілюстративне

Погодьтесь, це зовсім не наші старі-добрі маршрутки!

Інший потужний гравець ринку пасажирських перевезень у Львові – ТзОВ «Успіх БМ», що почало свою історію в кінці 90-х, яке зараз, згідно сайту міської Ради Львова, обслуговує п’ять міських маршрутів: 47а,48,49,50,51.

Власниками цієї компанії є в практично в рівних частках Степан Кузбит, Володимир Іськович та Юрій Мельник. Останній є керівником компанії.

Степан Кузбит доволі давній управлінець у сфері перевезень, перед тим як стати співвласником ТзОВ «Успіх БМ», понад три роки керував АТП-14630, про яке ми писали вище, де на посаді його замінив Ігор Самардак.

Тут ми б мали розказати про цю компанію, та перейти до наступних, але інші компанії-перевізники, та й попередня дуже тісно переплетені між собою, одні і ті ж керівники чи власники, спільні адреси, тому мови про конкуренцію на ринку перевезень у Львові, на думку редакції «Діла», не може бути.

Юрій Мельник, який керує і є співвласником ТзОВ «Успіх БМ», також зазначається керівником компанії-«конкурента», ТзОВ «Міра і К».

Третій співвласник «Успіх БМ» Володимир Іськович також вирішив допомогти в управлінні компанії- «конкуренту». Іськович є керівником ТзОВ «Фіакр-Львів», яке також займається перевезеннями у Львові.

Концерн «Екопастранс» – це об’єднання трьох львівських приватних перевізників: «Міра і К», «Фіакр Львів» та «АТП-14630», а керівником концерну є Ігор Самардак (керівник АТП-14630). Доволі цікавим є те, що компанія «Успіх БМ» не увійшла в цей концерн, хоча її власники є керівниками двох компаній-перевізників, які увійшли в це об’єднання.

Проте у телефонному коментарі Ігор Самардак зазначив, що «Успіх БМ» на шляху до входження у концерн «Екопастранс», затримка відбувається через юридичні моменти.

ТзОВ «Фіакр-Львів»

Ця компанія, як і інші у Львові, бере свій початок в 90-х роках. Підприємство обслуговує десять львівських маршрутів: 13,17,18,22,24,30,34,39,41 та 43.

Власником компанії одноосібно є Роман Левик. В компанії за роки роботи кілька разів змінювались власники та керівники, Роман Левик то появлявся, то пропадав зі списку бенефіціарів. Також Левик є співвласником ТОВ «Фіакр-таксі», вид діяльності якої зрозумілий з назви компанії. До слова, встиг вищезгаданий Ігор Самардак покерувати і цією компанією.

Роман Левик спромігся доробитись до чималих статків. У його власності є два особняки у Львові площею в 272.2 та 266.7 квадратів. Ці два будинки котеджного типу знаходяться на одній вулиці, Роман Михайлович володіє частиною кожного з них та земельними ділянка на яких зведено ці котеджі.

Квартира на 275 квадратних метри, що при найскромніших підрахунках без ремонту вартує понад 130 тис. у.о., декілька земельних ділянок, також частки в гаражі та магазині на 228 квадратів.

ТзОВ «Міра і К»

Цей перевізник забезпечує своїми автобусами десять маршрутів по Львову, а саме: 7,8,11,12,14,25,27,33,35 та 40.

На ринку ця компанія також з середини 90-х, як і її компанії конкуренти, чи то партнери їх варто називати.

Тут співвласниками є Тарас Хома та Іван Велійка, який очолює громадське об’єднання «Західавтотранс» та Львівську обласну організацію Роботодавців автомобільного транспорту «Укравтотранс-Львів». Тобто Іван Богданович –  це своєрідне лице працівників цієї галузі.

У власності Івана Велійки є невеликий будинок у с.Хишевичі, звідки він родом та гараж у Львові. Дружина Івана Богдановича Галина володіє квартирою у центральній частині міста площею понад 150 квадратних метри.

Інший співвласник «Міра і К» Тарас Хома володіє трьох кімнатною квартирою у цьому будинку, загальною площею 93 квадрати, друга квартира ще не добудована та знаходиться під іпотечним обтяженням.

Як бачимо з матеріалу, хороші керівники для компаній-перевізників у Львові на вагу золота. Власники одних компаній – керують компаніями-«конкурентів», що радше нагадує монополію, а не чесні правила гри в рівних умовах. А власники отого збиткового бізнесу – живуть куди краще, ніж звичайні споживачі їхніх послуг.

Також днями перевізники, які обслуговують приміські та міжміські автобусні маршрути на Львівщині, вчергове підняли вартість проїзду, підняття відбулося в межах десяти відсотків. У наступних матеріалах ми вам розповімо, хто стоїть за приміськими та міжміськими перевезеннями Львівщини, про притаманну їм «збитковість» та статки керівників та власників основних компаній перевізників.

Редакція «Діла» буде надалі відслідковувати тенденції на ринку перевезень у Львові. І кожного разу, коли депутати намагатимуться підняти вартість проїзду у місті, надсилатиме народним обранцям цей матеріал.

 

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі