Прайс «Онуру» на асфальт в тендері 1,5 млрд виявився вищим від інших тендерів

31 травня 2021 Економіка, Трафунки
Share Button
Ілюстративне фото
25 травня Служба автомобільних доріг у Львівській області підписала договір з ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» з капітального ремонту дороги М-12 Стрий- Тернопіль- Кропивницький-Знам’янка на ділянці км 0+000 – км 44+230 вартістю 1,48 млрд гривень. Про це повідомляється у системі «Прозорро».

Як пишуть Наші Гроші, сума знижки по відношенню до очікуваної вартості закупівлі становить 3%. Єдиним допущеним конкурентом був колега «Онуру» по Національній асоціації дорожників України – ТОВ «Автомагістраль-Південь».

Ціни «Онуру» є близькими чи аналогічними з розцінками ДерждорНДІ за квітень по Львівській області (тут і далі всі ціни вказані без урахування доставки з заводу до місця ремонту).

  Дрібнозерний асфальтобетон, грн/т Крупнозернистий асфальтобетон, грн/т ЩМА, грн/т Щебінь фр.20-40, грн/м3 ЩПС С7

грн/м3

«Онур» 2 703 2 976 3 785 755 937
ДерждорНДІ 2 625 2 976 3 908 811 937

При цьому, якщо порівнювати розцінки «Онуру» з іншими тендерами Львівщини, то виявиться, що укравтодорівські прайси на асфальт у ремонтних тендерах вищі від інших.

Наприклад, та сама Львівська САД для експлуатаційного утримання доріг замовила державному облавтодору дрібнозернистий асфальтобетон по 2 382 грн/т, тобто на 11% дешевше.

А «Львівгаз» купив цей асфальт у комунальних шляховиків по 2 183 грн/т, тобто на 20% дешевше від «онурівського» ціннику.

Проектантами капітального ремонту траси М-12 стало київське ТОВ «Сінк Плюс Міжнародна інжинірингова і консалтингова компанія». За аналізом «Наших грошей», усі тендери на будівництво та ремонт, проведені за проектуванням цієї організації, у подальшому вигравала «Онур». Фірма також має пов’язаних із «Онуром» осіб: директором підприємства є Ертан Матараджи – це колишній керівник проектних і вишукувальних робіт турецької «Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S».

На аукціон Замовник не допустив «Fermak Insaat Taahhut A.S» з орбіти Араїка Амірханяна. В подальшому компанія оскаржувала своє відхилення і допущення «Автомагістраль-Південь» – компанія накала на гарантію не кваліфікований, а удосконалений електронний підпис. Однак АМКУ припинив розгляд скарги, тому що РНБО наклала на підприємства Амірханяна економічні санкції.

Засновниками столичної компанії «Онур Конструкціон Інтернешнл» є громадяни Туреччини Онур та Іхсан Четінджевіз, а також львів’янин Олег Фаріон, двоюрідний брат дружини Емре Караахметоглу, топ-менеджера «Онуру». Керівником «Онур Конструкціон Інтернешнл» з 2007 року є Їлдиз Бірол. Компанією-родичкою фірми є турецька дорожня компанія «Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S».

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі