
Про це в інтерв’ю Радіо Свобода розповів уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.
За словами мовного омбудсмена, за порушення мовного законодавства у сфері обслуговування передбачено штраф від 5 100 гривень до 6 800 гривень.
«Але це для злісних порушників, які принципово порушують права громадян, по відношенню до яких ми постійно отримуємо постійні скарги, і таких скарг достатньо дві для того, щоб ми розпочали провадження, щоб підготували протокол і накладали штраф», – зазначив Кремінь.
Він додав, що штрафи можуть бути оскаржені у суді, і в будь-якому разі, для подібних претензій мають бути наведені докази.
«Я не думаю, що сьогодні якийсь із супермаркетів хоче «прославитися» на всю країну, що для них закон – не закон і країна – не країна. Таких у нас немає, і навряд чи вони з’являться. Тому жодні з провокацій, що переслідування, мовні інспектори, таємні покупці і так далі – у нас таких в штаті немає», – наголосив мовний омбудсмен.
Він заявив, що в Україні мовна ситуація у сфері обслуговування є винятковою.
Він також наголосив, що Закон «Про забезпечення функціонування української мови» є одним з найкращих серед європейських мовних законів.
Коментарі