У Львівській ТГ пропонують заборонити сигаретні викладки

31 серпня 2021 Життя, Львів
Share Button
Ілюстративне фото
Така заборона має зменшити кількість курців, особливо серед молоді.

Відповідну петицію створила 30 серпня Богдана Пилипчук.

“Протягом 2019-21 рр. молодіжними організаціями була запущена всеукраїнська кампанія “Молодь вільна від куріння”. Зокрема Львові, Києві, Луцьку, Дніпрі, Херсоні вона об’єднала тисячі молодих українців задля посилення захисту молоді від залучення до куріння та просування навичок здорового життя.

Волонтерами було пророблено значну роботу щодо контролю за дотримання чинного законодавства із захисту населення віл шкоди тютюну та виявлено законодавчі прогалини у захисті дітей та молоді від залучення до куріння.
Було промоніторено понад 200 кав’ярень та ресторанів у Львові, Києві, Луцьку, Дніпрі, Херсоні щодо дотримання законодавства про заборону куріння тютюнових виробів, електронних сигарет та кальянів у закладах ресторанного господарства. У 75% закладів ми виявили незаконне куріння кальянів, яке після написання скарг до Держспоживслужби не припинилось. У 90% закладів дозволено курити ТВЕН (тютюнові вироби для електричного нагрівання). Крім того, на вході до закладів та всередині міститься публічна реклама тютюнових виробів та пристроїв для їхнього куріння.

Нашими волонтерами були перевірені території в радіусі 200 метрів навколо 101 школи у Львові, Луцьку, Дніпрі та Херсоні на наявність реклами у точках продажу тютюнових виробів (кіоски, магазини, супермаркети та МАФи). У 96% точок продажу була виявлена викладка, яка є ще однією формою реклами тютюнових виробів і всіляко привертає увагу молодих людей яскравими продуктами тютюнових компаній.

Дана викладка є рекламою тютюнових виробів, що стимулює школярів до початку куріння. Вона масово присутня на вулицях українських міст, хоча і є забороненою згідно з Законом України № 3778-IV “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства і стимулювання продажу тютюнових виробів”. Глобальне опитування молоді щодо вживання тютюну проведене в Україні, демонструє, що 63% дітей віком від 13 до 15 років помічають рекламу тютюну або ж стимулювання продажів тютюнових виробів у місцях продажу (магазинах, супермаркетах і кіосках). Асоціація педіатрів США попереджає про прямий зв’язок між наявністю рекламної викладки та початком куріння. Діти і підлітки, які бачать яскраві вітрини з красивим дизайном сигаретних пачок, мають на 64% більший ризик почати курити.

У Львові, Києві, Луцьку, Дніпрі, Херсоні нами зафіксовано появу великої кількості публічної реклами електронних сигарет, тютюнових виробів для електричного нагрівання (ТВЕН), пристроїв для їхнього куріння. Ця реклама безпосередньо розміщується на зупинках громадського транспорту, на станціях метрополітену, у вагонах міжміських потягів, у мережі інтернет шляхом банерної реклами та реклами у соціальних мережах. Таке різке збільшення рекламування даних виробів призвело до створення їх позитивного іміджу серед молоді, яка не розуміє їхньої справжньої шкоди для здоров’я на рівні з сигаретами.

Варто також звернути увагу на останні соціологічні опитування, проведені фаховими соціологічними службами. Зокрема Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) провів дослідження серед жителів України віком 18-30 рр. у два етапи: у листопаді 2020 р. та січні 2021 р. Результати опитування виявили загрозливі тенденції, 30% молоді не вважають електронні сигарети та тютюнові вироби для електричного нагрівання шкідливими для здоров’я, у той час, як ВООЗ однозначно заявляє про їхню шкоду для здоров’я людини. Як наслідок, згідно з опитуванням КМІС проведеного у 2019 р. та 2020 роках поширеність куріння серед молоді віком 18-30 рр. зросла на 10% (з 27,6% до 30,4%). Причиною цього є агресивне поширення реклами тютюнових виробів та виведення на ринок тютюнових виробів для електричного нагрівання, які досі не прирівняні до тютюнових виробів.

Згідно з останнім оприлюдненим дослідженням STEPS за 2019 рік, організованим Міністерством охорони здоров’я України та Всесвітньою організацією охорони здоров’я, в Україні різко зросла загальна кількість курців. Та особливо цей відсоток збільшився серед молоді:
33,9% населення України курить тютюнові вироби
33,2% молоді віком 18-29 років курять тютюнові вироби
21,6% чоловіків віком 18-29 років курять кальян
15,7% жінок віком 18-29 років курять кальян
11,3% чоловіків віком 18-29 років курять електронні сигарети

В Україні на сьогодні низький рівень захисту здоров’я людини, особливо дітей та молоді. Це пов’язано з тим, що тенденція куріння тютюнових виробів відновилася після семи років падіння. Дослідження свідчать, що в Україні теперішніми споживачами тютюнових виробів є 14,9% учнівської молоді у віці 13-15 років. Це кожен 6-й старшокласник.

Просимо посприяти розробці та затвердити програму захисту молоді міста Львова від негативного впливу куріння тютюнових виробів, тютюнових виробів електричного нагрівання, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет, нікотинових подушечок та кальянів;
Сприяти виконанню законодавства України щодо заборони куріння тютюнових виробів та кальянів у закладах харчування. Попри чинне законодавство яке з 2012 року забороняє куріння кальянів у приміщеннях, наразі у Львові функціонують сотні закладів, які порушують законодавство і не притягуються до відповідальності;

У межах компетенції Львівської міської ради просимо посприяти забороні реклами тютюнових виробів, електронних сигарет, тютюнових виробів для електричного нагрівання, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння у місті Львові у громадському транспорті, на зупинках, у приміщеннях та закладах ресторанного господарства.

Розмістити соціальну рекламу щодо шкідливого впливу тютюнових виробів, тютюнових виробів електричного нагрівання, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет, нікотинових подушечок та кальянів в межах населених пунктів, у навчальних закладах, у комунальних закладах, закладах культури та у громадському транспорті, на зупинках громадського транспорту”, – йдеться у петиції.

Станом на 31 серпня петицію підписали 6 осіб з 500 необхідних. До кінця збору підписів залишилося 59 днів.

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі