Українська мова у сфері послуг: на які порушення найчастіше скаржаться українці

23 січня 2021 Життя
Share Button
Ілюстративне фото
З 16 січня до Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 195 скарг і звернень громадян, найбільша кількість яких - з Києва та Київської області (74), найменша – з півдня та сходу України. Львів’яни надіслали 17 звернень, одесити та харків’яни - по 12.

Про це уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь він написав на своїй сторінці у Facebook

Більшість із них стосувалися відсутності української версії сайтів інтернет-видань та сайтів інтернет-магазинів (117), про порушення своїх прав у сфері обслуговування заявили 34 громадянина, щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою – 25, порушення мовного законодавства в галузі освіти – 4, використання посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування недержавної мови під час виконання своїх обов’язків – 3.

На телефонну лінію Секретаріату за наданням додаткової інформації та консультацій звернулося близько 50 осіб. Громадяни, серед іншого, просять роз’яснити, чи зобов’язані представники сфери обслуговування надавати інформацію про товари та послуги недержавною мовою на прохання споживача. Тож, звертаємо увагу, що відповідно до Закону, на прохання клієнта, його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, окрім державної, лише у випадку, якщо це прийнятно для обох сторін.

Таким чином, ніхто не може зобов’язати фармацевта чи продавчиню обслуговувати клієнтів недержавною.

Така невелика кількість звернень і скарг на порушення у сфері обслуговування – найбільшій за своїм охопленням громадян – це і результат, на нашу думку, ефективної кількамісячної інформаційної кампанії, а також масштабної роз’яснювальної роботи, під час якої Уповноважений особисто звернувся до тисяч органів державної влади та місцевого самоврядування, малого та середнього бізнесу, мережевих закладів торгівлі, медичних установ, освітніх закладів, соціальної сфери.

«Найбільше – це свідчення законослухняності більшості представників сфери обслуговування, які, незважаючи на карантинні обмеження, продовжують створювати кращі умови для громадян України», – зазначив Тарас Кремінь.

 

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі