В Україні зросла вартість автоцивілки

10 грудня 2019 АвтоДіло, Економіка
Share Button
Ілюстративне фото
В Україні подорожчали поліси ОСЦПВ (автоцивілка). Згідно з даними Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), за підсумками 9 місяців 2019 року середня ціна полісу ОСЦПВ зросла на 7%, з 567 грн в минулому році до 608 грн в нинішньому.

Про це повідомляє UBR.

Водночас час середня виплата по автоцивілці за 9 місяців 2019 року, порівняно з таким же періодом минулого року, зросла на 17%, з 25 тис. грн до 29, 4 тис. грн.

Нагадаємо, автоцивілка є обов’язковим видом страхування. Клієнт може регулювати вартість полісу лише шляхом вибору розміру франшизи, яка коливається від 0 грн до 2600 грн.

За інформацією страховиків, здебільшого зміни ціни полісу пов’язані з рішеннями регулятора – Нацкомфінпослуг. Останні зміни для ринку, які безпосередньо вплинули на ціноутворення, набули чинності 21 вересня цього року. Тоді Нацкомфінпослуг своїм розпорядженням внесла зміни в принципи ціноутворення полісу автоцивілки. Вартість полісу при цьому зросла в середньому на 10%.

«Подорожчання, яке було у вересні, відбулося через зміни коефіцієнтів з автоцивілки. Поки ніяких інших підвищень вартості полісів не планується. Якщо говорити про збільшення аварійності взимку, то поки все в рамках статистики, ситуація стандартна і нічого екстраординарного не сталося. Зростання кількості ДТП може статися у разі, скажімо, великого снігопаду, але і це не вплине на вартість полісів. Такі випадки не впливають на загальну картину роботи страхових компаній», – цитує видання начальника відділу зовнішніх зв’язків СК «ІНГО Україна» Олександра Мельничука.

Вартість ОСЦПВ підвищилася, зважаючи на ряд змін в нормативній базі:

  • на 30% збільшилися ліміти відповідальності за полісом ОСЦПВ. Тепер у разі ДТП постраждала сторона отримає максимальне відшкодування збитку за транспортний засіб в сумі 130 тис. грн замість 100 тис. грн, а по життю і здоров’ю – 260 тис. грн замість 200 тис. грн;
  • змінилися принципи визначення території експлуатації авто – тепер ціна залежить від місця проживання автовласника. Раніше коефіцієнт залежав від місця знаходження сервісного центру, в якому реєструвався автомобіль;
  • відбулися зміни в структурі розподілу населених пунктів по зонах переважного використання транспортного засобу. Багато населених пунктів, особливо міста-мільйонники, перекочували в зони з більш високою вартістю автоцивілки;
  • введено коефіцієнт, який може підвищувати вартість поліса автоцивілки в залежності від показника збитковості діяльності страхової компанії в сегменті ОСЦПВ.

«Однозначно вплинуло на підвищення вартості ОСЦПВ переформатування системи бонус-малус (знижка за безаварійне водіння), зменшивши значення максимальної знижки з 20% до 10%, і скасування знижки за парк для клієнтів-юридичних осіб», – підкреслив страховик Олексій Алексашин.

Сьогодні на ринку обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності працює 52 компанії, і висока конкуренція не дозволяє істотно підвищувати ціни. Але разом з тим, крім рішень регулятора, зростання цін відбувається ще й через підвищення цін на запчастини, ремонт автомобілів. Це ж призводить і до зростання розміру страхових виплат.

«Оскільки автоцивілка є обов’язковим видом страхування, і ціни на неї регулюються державою, то сезонність не впливає на ціну. Аварійність і тяжкість ДТП за страховим портфелем конкретної компанії може впливати на ціну полісу через коефіцієнт збитковості/прибутковості, який використовується для розрахунку ціни поліса», – зазначають в Моторному (транспортному) страховому бюро України.

Водночас вартість КАСКО (добровільного страхування авто) сформована на ринку з урахуванням конкурентного середовища і може коливатися в залежності від збитковості портфеля в тій чи іншій компанії. Але в цілому це показник, що не зазнає істотних змін в залежності від сезонності, кажуть страховики.

В середньому по Україні вартість поліса КАСКО доходить до $ 850.

У компаній, які є великими гравцями на страховому ринку, тариф КАСКО вже сформований на порівняно однаковому рівні, і конкуренція більше зміщується в бік якості послуг, що надаються.

«Клієнти, які раз спробували повне КАСКО, що покриває все, що не є винятком з договору, а винятки зазвичай у всіх страхових ідентичні (алкогольне сп’яніння, умисно завдана шкода транспортному засобу тощо), рідко переходять на договори з «врізаним» покриттям. Ми намагаємося вести зважену тарифну політику, яка дозволяє клієнту мати свій персональний тариф протягом всього періоду страхування», – резюмував Олексій Алексашин.

Читайте також: У Львові просять збудувати сучасний автодром

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі