Солодкий бізнес з несолодкими особливостями

14 серпня 2019 Життя
Share Button
Фото: Юра Мартинович
Як це займатись солодким бізнесом? Які його особливості та проблеми? Чи можна погладшати серед гори солодкої продукції та чому людська праця завжди буде ціннішою, аніж машинна?

Про це журналістка ІА «Діло» поспілкувалась із власником відомого львівського бренду ТМ «Степанків» Володимиром Степанківим.

Фото: Юра Мартинович

Батько розпочав – ми з братом підхопили

Мій батько все життя займався громадським харчуванням: працював в їдальнях, згодом кафе відкрив, тому у нього виникла ідея заснувати пекарню. Він почав ще наприкінці дев’яностих з маленького цеху, потім долучилися я та брат і почали розвивати справу. Вийшов такий собі сімейний бізнес. Спершу нас працювало до десяти людей, на сьогодні – близько ста.

Фото: Юра Мартинович

Головний напрямок – торти

У пекарні ми виготовляємо хліб, тістечка, печиво, короваї, але основним нашим напрямком є торти, яких за день виходить близько 500-700 штук. Усе залежить від сезону. У свята, зрозуміло, виготовляємо більше. Технологи роздумують над дизайном тортів. Щодо рецептів, то у нас є класичні, а є й авторські – самі намагаємось зробити поєднання, дегустуємо їх, і якщо все подобається, то починаємо виготовляти.

Фото: Юра Мартинович

Якщо не з’їдати декілька тонн солодкого в день, то нічого не станеться

Щоб контролювати якість, щодня я вибірково куштую щось із продукції – печиво, тортик. Солодке – це гормон щастя. Якщо не з’їдати декілька тонн в день, то нічого не станеться.

Нас знають і купляють. Десь, напевно, і через те, що в нас «як вдома»

Ми не використовуємо порошкових кремів. Зараз дуже спростили виготовлення кондитерського виробу: що корж випік з порошку, що крем – розвів порошок з водою, і вже готовий. Багато зараз користуються таким способом виробництва, але на нашу думку, це хімія, не натуральне. Ми самі варимо креми, замішуємо коржі. Стараємось, щоб все було натуральне, домашнє – саме в цьому і є наша особливість.

Звичайно, так набагато важче, адже не все може вдатись одразу, потрібно переробляти, а це додаткові витрати, робоча сила, час. Нас люди знають і купляють. Десь, напевно, і через те, що розуміють, що в нас «як вдома».

Фото: Юра Мартинович

Машини поряд з людиною

Виробництво у нас 50 на 50, тобто половина процесів автоматизована, половина – ручна праця.

Пригадую, був на виставках за кордоном, та й до мене приїжджали з інших країн, розповідали про повністю автоматизовані лінії з виробництва тортів. Але на такому обладнанні дуже обмежені можливості. Тобто, є якийсь там корж, однорідний крем, знову корж, знову крем, а зверху однаковий дизайн. Все однакове. А в нас зараз, наприклад, той торт з горіхами, той з вишнями, той з фруктами, тут горіховий корж, там бісквітний корж, інший слойка. Тобто, асортимент великий і без ручної роботи нікуди. Щоб робити торти лініями – треба мати п’ять ліній нескладних тортів і штампувати. Але тоді ти стаєш нудний, бо обмежений у можливостях, не маєш що ще запропонувати людям. Хоча збільшується кількість, а затрати здешевлюються, та чи будуть їх однакових так купляти?

Фото: Юра Мартинович

Особисто пропонував продукцію магазинам

Реалізовуємо у чотирьох областях: Львівська, Івано-Франківська, Волинська і Тернопільська. На початках особисто я їздив магазинами і пропонував свою продукцію: розповідав про ціни, давав скуштувати. Так вони зацікавлювались і починали продавати.

Маємо дві свої точки продажу без накручених цін (вул. Генерала Курмановича, 9 і вул. Панча, 18Б), вся інші продукція йде на реалізацію. А взагалі ціновий сегмент – середній. Ми ніколи не були найдешевші, але й ніколи не були найдорожчі.

Фото: Юра Мартинович

Якщо любиш свою роботу і виконуєш її на совість – у тебе завжди будуть клієнти

За роки праці у нас вже є постійні клієнти, а є й нові, оскільки зараз позакривалось багато маленьких магазинів, які витісняють великі супермаркети.

Проте, якщо любиш свою роботу і виконуєш її на совість – у тебе завжди будуть клієнти, які хотітимуть придбати саме твій товар. Усе залежить від власника, від продавця, від бажання продавати. Також не менш важливий асортимент, бо погодьтеся, що обирати між двома-трьома тортиками людина не захоче, вона відправиться в більший магазин. Тому покупцеві потрібно дати достатній вибір.

Фото: Юра Мартинович

Буденність бізнесу

Як і в будь-якому бізнесі є свої труднощі: реалізація, кризи, діряве законодавство, конкуренти. Тобто в нас є виграні суди, але фірми вважаються збанкрутілими і повернути свої кошти від них важко. З внутрішніх – завжди треба слідкувати за якістю, за тим, щоб все було смачне, щоб в хороших умовах виготовлялось, щоб працівники добре розуміли технологію. Але я б не назвав це труднощами, скоріше буденністю бізнесу.

Фото: Юра Мартинович

Багато печива та елітні торти

У планах стосовно печива – запустити якісь лінії. Я бачу, щоб робити печиво – його треба робити багато, бо зараз воно тільки для асортименту. Стосовно тортів – запустити якусь елітну лінію, щось дуже гарне і дуже дороге.

Фото: Юра Мартинович

Випічка – не взуття, неможливо наробити наперед і чекати, поки реалізують

Головне правильно розрахувати потрібну кількість продукції, щоб її вчасно реалізувати. Тобто ми спочатку обдзвонюємо торгові точки, беремо замовлення, а тоді вже виготовляємо. Для тих, хто новенький у цій справі, найбільшою проблемою стане списання товару: нароблять забагато продукції, але не реалізують. Треба вже мати набиту клієнтську базу, щоб хоча б приблизно спланувати, скільки продукції потрібно.

Починаючи бізнес, здається, що ти постійно падаєш

Отримувати задоволення від своєї роботи, та й якийсь заробіток бажано 🙂 Будь-який бізнес можна робити так, що будеш щось заробляти, а можна робити так, що, навпаки, – тільки вкладати, а виходити нічого не буде. Хоча, якщо починати з нуля, то так і виглядає, що ти постійно падаєш, падаєш і тільки вже потім, через певну кількість років починаєш підніматись.

Фото: Юра Мартинович

Вдома дружина теж пече тортики

Інколи вдома дружина теж пече тортики. Я не суворий критик. Куштую, кажу чесно – смачно чи не смачно. Але завжди смачно 🙂

Олена Водвуд

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі