
Таку думку в інтерв’ю Forbes висловив CEO РІЕЛ Ростислав Мельник.
«Зупинка ринку нерухомості потягне великі наслідки та проблеми для економіки. У будівництві використовується 75–80% українських матеріалів, один будівельник забезпечує роботою 12 людей в інших галузях. Крім того, в Україні наразі понад 4,6 млн внутрішніх переселенців. Із них у Львівській області – понад 200 000, у Києві – понад 420 000. Для багатьох із них житло є першочерговою потребою», – прокоментував він.
Незважаючи на виклики війни, РІЕЛ завершив проєкти, розпочаті до 2022 року в Києві, а на львівському ринку зберіг лідерство. Лише протягом 2024 року компанія здала житлові комплекси площею 133 756 кв. м, у тому числі це 1989 квартир, з яких 1454 – у Львові та 535 – у Києві. У першому кварталі 2025-го було здано ще понад 1000 квартир.
«Ми віримо в довгострокову перспективу і відповідально ставимося до своєї ролі на ринку», – заявив Ростислав Мельник.
Як зазначив у інтерв’ю Ростислав Мельник, продажі житла сьогодні впали у десятки разів порівняно з довоєнним періодом, а ринок нерухомості переживає “затяжну кризу”. Проте він вважає, що не варто очікувати, що після закінчення війни, ринок буде таким, як і раніше, оскільки знадобляться нові підходи у роботі:
«Якщо у 2023 році ми ще спостерігали обережне відновлення попиту, то 2024-й став роком різкого відкату. Продажі житла впали у десятки разів порівняно з довоєнними. Близько 50–70% усіх угод на ринку нині відбувається завдяки держпрограмі «єОселя», – пояснив СЕО РІЕЛ, – Ринку в тому форматі, в якому він існував у 2021 році, вже не буде. Навіть якщо обсяг продажів на ринку зростатиме завдяки роботі лізингових та іпотечних програм, це вимагатиме роботи структурованих компаній і зовсім інших підходів до реалізації проєктів».
Для того, аби суттєво знизити бар’єр входу на ринок для покупців, РІЕЛ планує вести переговори з провідними міжнародними інституціональними фондами, які активно працюють чи планують працювати в Україні:
«Поки триває війна, ці організації дуже обережні у фінансуванні житлового будівництва. Вони хочуть бачити довгострокову стабільність. Ми готуємося – структурно, юридично, фінансово, щоб бути першими, хто отримає ці кошти, коли ринок відкриється».
На думку Ростислава Мельника, суттєво змінюються й потреби сучасного покупця, якими він керується при виборі помешкання. Це потребує трансформації і від девелоперів:
«Покупець хоче безпечне, зручне і добре організоване середовище, яке має включати інфраструктуру – садки, школи, спортзали, зелені зони. Важливо, щоб простір підтримував зв’язки між людьми, сприяв створенню ком’юніті. Ми побачили цю потребу й трансформували наш підхід до девелопменту. Сьогодні ми прагнемо створювати комплексні, продумані, інфраструктурно насичені об’єкти з фокусом на повноцінний сімейний добробут».
Як зазначив Ростислав Мельник у інтерв’ю, високий рівень комфорту проживання у житловий просторах РІЕЛ з новий форматами простору усередині комфорт-класу – Riel Family Style. Його обовʼязкові елементи – внутрішні простори, водні обʼєкти, спокійна навігація, якісне зонування, інфраструктура поруч.
«Ми звернулися до європейських практик здорового урбанізму, зокрема, до принципів так званого Happy Planning, що описує сім золотих правил щасливого міського планування: доступ до зелених зон, води, соціальної активності, можливостей для спілкування, фізичної активності тощо. Люди, які побували в Європі, вже знайомі з подібними форматами, і ми спостерігаємо зростання інтересу до них і в Україні».
Із повним текстом інтерв’ю для Forbes можна ознайомитися за посиланням.

Коментарі