Актуальні теми:

Що спільного має бізнес львів’янина Максима Шкіля з експосадовцем «Укрзалізниці»

16 травня 2025 Економіка, Львів
Share Button
Бізнесмен Максим Шкіль, як власник MS Capital має досить цікаві взаємовідносини з колишнім високопосадовцем «Укрзалізниці» Іваном Федорком.

Молодий Шкіль ще у 2006 році «спільно з іноземними партнерами» створив Бехівський гранітний кар’єр, у який інвесторами в наступні роки було вкладено понад 20 млн євро. Далі у 2011 році він став засновником  «Першої логістичної компанії», яка спеціалізується на перевезеннях зернових залізничним транспортом. А у 2016 році заснував групу компаній «Автострада», пише 368.media.

Львівський бізнесмен Максим Шкіль пройшов шлях від вантажника до директора. Це правда. Однак, є одне уточнення: завод належав батькові: Віктор Іванович Шкіль був засновником і власником заводу мінеральних вод ТОВ «Віктор Компані» в селі Бережани на Львівщині.

Після цього, за словами Максима Шкіля, він поїхав до Києва, маючи в кишені кілька тисяч доларів. І раптом він став власником гранітних кар’єрів та виробництва гранітних виробів. Це все правда.

Ще раз уточнимо: Шкіль був підставною особою. Річ у тім, що він просто шукав іншу кар’єру, яка дуже допомогла першій – політичній. Він працював помічником народного депутата від Партії регіонів Миколи Дем’янка з 2007 по 2014 рік: До 2014 року це був чудовий початок, адже Дем’янка був близьким другом Януковича. Невдовзі Максим Вікторович Шкіль стає лідером політичної організації «Молоді регіони» – молодіжного крила «Партії регіонів».

Ще керуючи гранітним бізнесом, Шкіль почав будувати вигідну логістику для експорту граніту з Чорнобильської зони. Зробити це було нелегко, але дуже легко, маючи такого друга, як Федорко, один із ключових лідерів УЗ.

З 2001 року Іван Федорко керує відділом перевезень Одеської дирекції залізничних перевезень. З 2005 до 2015 він працює на Південно-Західної залізниці, де стає першим заступником начальника дороги.

З квітня 2015 року Іван Федорко – заступник гендиректора «Укрзалізниці». В цей же період він також є виконуючим обов’язки начальника Придніпровської залізниці. Також в лютому 2016 року Федорко стає директором з вантажних перевезень і логістики ПАТ «Укрзалізниця».  У період з липня 2016 по травень 2021 року Іван Федорко працював в приватних компаніях.

Пішов з держслужби Федорко тому, що п’яний скоїв ДТП. За кермом Audi Q7 (д/н АА 7100 РР), Федорко врізався в автомобіль фотокореспондента видання LB.ua Максима Левіна. Цікавим було те, що авто належало «Ауді Центр Одеса Південь», яким володів Максим Шкіль. Федорко за це ДТП з постраждалими лише  оштрафували на 8,5 тис. гривень і позбавили на півтора року водійського посвідчення.

Як пам’ятаєте саме він є власником «Першої логістичної компанії», що працювала з УЗ. Свій капітал Шкіль отримав саме завдяки співпраці із посадовцем. За відносно короткий проміжок часу  компанія придбала інноваційні вагони-хопери та піввагони, а їх загальна кількість перевищила тисячу одиниць.

Максим Шкіль влаштував доньку Федорка – Юлію Матяш (Федорко), 1991 року,  на роботу в «Першу логістичну компанію» (хоча в УЗ це заперечували). Крім того, донька колишнього чиновника є засновницею компанії «Ріф-транс ЛТД», яка займається важливими перевезеннями. Примітно, що дівчина внесла 5 млн гривень до статутного фонду компанії, коли їй було 19 років. Юлія Матяш також володіла Audi A4 (2016) за 50 тис. євро та будинком, де мешкав батько.

Той факт, що ТОВ СП Автострада стала, поряд із ТОВ «Перша логістична компанія», одним із головних підрядників Укрзалізниці, аж ніяк не випадковий. Саме «Автострада» отримала контракт на реалізацію проєкту Go Highway. Це відбулося завдяки протекції міністра Володимира Омеляна. У 2019 році, після зміни влади, «СП Автострада» не опинилося без роботи, як і мало бути.

Але далі компанія потрапила до сімки підрядників, які отримали три чверті підрядів на роботи в рамках чергового розпилу державного бюджету вже від нових керівників країни – президентського прожекту «Велике будівництво». Саме їх назвали «дорожнім картелем»: «Автомагістраль-Південь», «СП Автострада», «Техно-буд-центр», «Онур Конструкціон Інтернешнл», «Ростдорбуд», «Альтком» та «ПБС» — вони отримали у 2020 році 72% замовлень.

Також у  червні 2021 тодішній міністр інфраструктури Олександр Кубраков призначив  Федорко штатним радником з питань розвитку та реформування УЗ. Це зіграло Шкілю на руку.

Довідково: Максим Шкіль український підприємець, засновник та CEO холдингу MS Capital. Народився 19 серпня 1983 року у Львові. У підприємця три вищі освіти, ступінь кандидата юридичних наук. Згодом, паралельно з розвитком власного бізнесу, у 2012 році підприємець захищає дисертацію і отримує ступінь кандидата юридичних наук.

Підписуйтеся на сторінку "Діло" у Фейсбук

Коментарі